Friday 23 September 2011

Berbuka Pose


Aktiviti:                       Program Berbuka Puasa
Tempat:                       Foyer SK, USM
Tarikh:                        13 Oktober 2005
Jumlah peserta:          Lebih kurang 20 orang


Berikut adalah poster untuk aktiviti tersebut..

KP bukan sahaja giat menjalankan aktiviti sepanjang sidang pengajian, tetapi juga aktif ketika bulan Ramadhan. KP telah menganjurkan aktiviti berbuka puasa bersama semua ahli dan menjemput beberapa individu yang kurang bernasib baik (Golongan Ibu Tunggal).

Selain itu, terdapat juga staff USM yang bermurah hati untuk sedekahkan sedikit juadah (kuih muih) bagi program berbuka puasa ini.. Rakyat Malaysia memang pemurah & tidak lokek menghulur bantuan.

Semua ahli KP.. tidak kira pelajar.. atau staff USM atau sahabat OKU yang bukan warga USM semua bersama-sama menjayakan program ini.. hadirnya etnik india & cina bersama-sama berbuka puasa, menunjukkan bahawa KP amat mesra & mengalu-alukan semua masyarakat tidak kira bangsa, warna kulit mahupun agama.

Golongan yang kurang bernasib baik ini juga diberikan sedikit saguhati daripada KP. Semoga program ini dapat dijalankan setiap tahun bagi mengeratkan lagi hubungan antara ahli KP dan juga beramal jariah bagi memenuhi tanggungjawab social KP kepada masyarakat yang memerlukan.


Poster:




 
Mari kita lihat gambar-gambar pula...


Cid Wid

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...